Leahu I. Problematica transnistreana: evolut iile situa iei în domeniul securita ii/ IDIS Viitorul . - Ch., 2017. - 16 p.
Cuprins
1. Infracţiunile reflectate în declaraţiile Biroului pentru reintegrare a Republicii Moldova
în anii 2014-2017
2. Condiţiile de efectuare a acţiunilor ilegale.
3. Instrumentele militare ale regiunii transnistrene.Concluzii: Care ar putea fi soluţiile?.
Vasiloi R. Riscuri de securitate și apărare în contextul reglementării transnistrene = Security and defense risks in the context of the Transnistrian conflict settlement/ |IDIS Viitorul . - Ch., 2017. - 32 p.
Cuprins
1. În loc de „scurt istoric”
2. Analiza funcţionalităţii structurilor responsabile de securitatea „frontierelor”
în regiunea transnistreană
3. Implicarea Federaţiei Ruse în regiunea transnistreană pe dimensiunea de apărare,
securitate şi ordine publică .
Concluzii şi recomandări
Vasiloi R Misiunea EUBAM – de la asistenţa la frontieră la cea de reintegrare a țării|IDIS Viitorul . - Ch., 2017. - 32 p.
1. Scurt Istoric
2. EUBAM de la asistenţă în domeniile, ce vor implica probleme de ordin frontalier,
vamal şi fiscal la asistenţă pentru politici de reintegrare
2.1 Cadrul juridic
2.2 Cadrul instituţional
2.2.1 Anii 2005-2007
2.2.2 Anii 2008-2009
2.2.3 Anii 2010-2011
2.2.4 Anii 2012-2015 2.2.5 Anii 2016-2017
3. Concluzii şi recomandări
VEZI DE ASEMENEA
Buletinul de Politică Externă
DESCARCATI |
1. Infracţiunile reflectate în declaraţiile Biroului pentru reintegrare a Republicii Moldova
în anii 2014-2017
2. Condiţiile de efectuare a acţiunilor ilegale.
3. Instrumentele militare ale regiunii transnistrene.Concluzii: Care ar putea fi soluţiile?.
Vasiloi R. Riscuri de securitate și apărare în contextul reglementării transnistrene = Security and defense risks in the context of the Transnistrian conflict settlement/ |IDIS Viitorul . - Ch., 2017. - 32 p.
DESCARCATI rom eng |
Cuprins
1. În loc de „scurt istoric”
2. Analiza funcţionalităţii structurilor responsabile de securitatea „frontierelor”
în regiunea transnistreană
3. Implicarea Federaţiei Ruse în regiunea transnistreană pe dimensiunea de apărare,
securitate şi ordine publică .
Concluzii şi recomandări
descarcati |
Instituirea Misiunii Comisiei Europe de Asistenţă la frontieră în Republica Moldova şi Ucraina EUBAM1 în decembrie 2005 a constituit un pas important în vederea asigurării unui management integrat al frontierei de stat moldo-ucrainene mai eficient, dar şi a contribuit enorm la dezvoltarea capacităţilor instituţionale ale partenerilor din Republica Moldova şi Ucraina2. Prin această misiune, UE joacă un rol decisiv în vederea asigurării unui control eficient, transparent al frontierei de stat, ceea ce contribuie la consolidarea securităţii regionale. Lansarea Misiunii EUBAM a coincis cu o deschidere fără precedent a Republicii Moldova faţă de Uniunea Europeană (Anexa 7). Cu părere de rău nici Guvernarea anilor 2005-2009, nici cea din anii 2009-2017 nu a valorificat pe deplin toate oportunităţile acestei cooperări, poate cu mici excepţii, dar şi cu anumite rezerve, în anul 2014 Uniunea Europeană a liberalizat regimul de vize pentru cetăţenii Republicii Moldova şi a semnat Acordul de Asociere. Asta la general, dar dacă vorbim despre domeniul afaceri interne şi în particular managementul de frontieră, Republica Moldova a avansat foarte mult, find recunoscută ca un partener sigur pe această dimensiune, fapt dovedit prin rapoartele şi notele Misiunii Uniunii Europene de Asistenţă la frontieră în Republica Moldova şi Ucraina, dar şi în comunicatele Comisiei Europene.
1. Scurt Istoric
2. EUBAM de la asistenţă în domeniile, ce vor implica probleme de ordin frontalier,
vamal şi fiscal la asistenţă pentru politici de reintegrare
2.1 Cadrul juridic
2.2 Cadrul instituţional
2.2.1 Anii 2005-2007
2.2.2 Anii 2008-2009
2.2.3 Anii 2010-2011
2.2.4 Anii 2012-2015 2.2.5 Anii 2016-2017
3. Concluzii şi recomandări
VEZI DE ASEMENEA
Buletinul de Politică Externă