Faceți căutări pe acest blog

Cunoaşteţi noul şef al Delegaţiei UE în Moldova

Peter Michalko- noul şef al Delegaţiei UE în Republica Moldova 

Bună ziua, mă numesc Peter Michalko și sunt noul șef al Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova.
Mă bucur mult și este o onoare pentru mine să preiau această funcție după predecesorii mei.
Sunt aici pentru a contribui la dezvoltarea relațiilor și parteneriatului dintre Uniunea Europeană și Republica Moldova. Aceasta va fi esența mandatului meu.
M-am reîntors cu plăcere în Republica Moldova. Am vizitat prima dată țara Dumneavoastră în urmă cu 22 de ani, de atunci am trăit și am revenit în vizită aici de multe ori în slujba diplomatică a Uniunii Europene sau a Slovaciei, țară membră din care provin.  Text complet


Peter Michalko: „Am venit la Chişinău și am preluat postul de ambasador și șef al Delegației UE, continuând lucrul predecesului meu, ambasadorului Pirkka Tapiola, într-un timp în care relațiile între UE și Republica Moldova au ajuns la un nivel destul de înalt. Avem o bază solidă pentru relații: avem Acordul de Asociere, care ne dă foarte multe posibilități de a dezvolta cooperarea, de a dezvolta relațiile la un nivel și la o calitate nouă.


Cele trei priorități ale mandatului meu țin de: 
1) obținerea de progrese substanțiale în implementarea Acordului de Asociere și a Acordului de Liber Schimb Cuprinzător și Aprofundat dintre UE și R. Moldova (ZLSAC);
2) un dialog constant, deschis și orientat pe rezultate atât cu autoritățile publice, factorii politici, dar și cu societatea civilă, mediul de afaceri și alți parteneri;
3) o comunicare eficientă cu cetățenii Republicii Moldova cu privire la ce este Uniunea Europeană și cum poate contribui la dezvoltarea democratică a Republicii Moldova. Cu privire la al treilea obiectiv, îmi doresc să folosesc cât mai mult comunicarea directă cu cetățenii și sper ca în timpul mandatului meu să vizitez cât mai multe din localitățile Republicii Moldova.

VIDEO

Peter Michalko, noul şef al Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, și-a prezentat, la 7 septembrie 2017, copiile scrisorilor de acreditare.

Informatii suplimentare