Faceți căutări pe acest blog

BV : CoE-RM: Formarea fomatorilor privind protecția copiilor în mediul online

Wright D., Ianachevici M. Modul de formare a formatorilor pentru profesioniștii din prima linie privind protecția copiilor împotriva exploatării și a abuzului sexual în mediul online: Încetarea exploatării și a abuzului sexual împotriva copiilor în mediul online @Europe Plus / David Wright, Mariana Ianachevici. - Consiliul Europei, 2025. - 102 p. - (Accesat la 11.02.2025).

Disponibilhttps://rm.coe.int/modul-de-formare-a-formatorilor-pentru-profesionistii-din-prima-linie-/1680b4261c

Modulul de formare a formatorilor al Consiliului Europei vizează protejarea copiilor împotriva exploatării și abuzului sexual online. Acesta este dedicat profesioniștilor din prima linie, din țări precum Georgia, Republica Moldova și Muntenegru. Scopul este de a oferi formatorilor competențele necesare pentru a educa și instrui alți profesioniști privind riscurile online, folosind strategii și tehnologii actualizate. Programul include învățarea colaborativă și dezvoltarea gândirii critice pentru a răspunde eficient în fața provocărilor emergente.

Cursul este structurat în module care abordează diverse aspecte ale siguranței în mediul online:

  1. Prezentare generală: Introducere în contextul și importanța protecției copiilor în mediul digital.

  2. Tehnologii în schimbare: Analiza evoluției tehnologice și impactul acestora asupra comportamentului online al copiilor.

  3. Definirea siguranței în mediul online: Clarificarea conceptelor esențiale și a riscurilor asociate.

  4. Probleme specifice: Detalierea formelor de exploatare și abuz sexual în mediul online.

  5. Dovezi ale cercetării: Prezentarea studiilor și datelor relevante privind riscurile online.

  6. Scenarii practice: Exerciții interactive pentru aplicarea cunoștințelor în situații reale.

  7. Tehnologii viitoare: Explorarea tendințelor emergente și a potențialelor riscuri asociate.

  8. Strategii de siguranță: Dezvoltarea de strategii pentru profesioniști și părinți în protejarea copiilor.

  9. Practica existentă: Analiza politicilor și procedurilor curente în domeniu.

  10. Resurse: Furnizarea de materiale și instrumente utile pentru implementarea strategiilor.

  11. Cadrul național: Examinarea legislației și reglementărilor naționale relevante.

  12. Rezumat: Recapitulare și consolidare a cunoștințelor dobândite.

Raportul subliniază necesitatea unei formări continue și aprofundate pentru profesioniștii din prima linie. Este evidențiată importanța creșterii gradului de conștientizare, astfel încât formatorii trebuie să înțeleagă profund riscurile online și să recunoască factorii psihologici și sociali care le amplifică; Dezvoltării competențelor practice, fiind esențială familiarizarea cu instrumentele și strategiile actuale pentru protejarea copiilor în mediul digital; Promovării gândirii critice,  deoarece formatorii trebuie să aplice cunoștințele teoretice în situații practice, dezvoltând abilități de soluționare a problemelor.

Aceste recomandări sunt fundamentale pentru crearea unui mediu online sigur pentru copii și pentru consolidarea capacității profesioniștilor de a răspunde eficient la provocările emergente în domeniu.