Faceți căutări pe acest blog

Starea Uniunii Europene 2015: Momentul onestității, unității și solidarității


Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a susținut pe 9 septembrie 2015 în plenul Parlamentului European un discurs privind ”Starea Națiunii”, în care a accentuat importanța consolidării Europei.

Președintele Juncker a menționat în discursul său și despre progresele în implementarea celor zece priorități ale Comisiei, explicând unde este necesar de a munci. El a prezentat viziunea sa politică față de viitorul UE, care va ghida pregătirea programului de lucru al Comisiei pentru 2016 și următorii ani.




Starea Uniunii 2015: Momentul onestității, unității și solidarității

Strasbourg, 9 septembrie 2015
Jean-Claude JUNCKER
Președintele Comisiei Europene


Domnule președinte,

Stimați membri ai Parlamentului European,

Pentru prima dată de la preluarea mandatului de președinte al Comisiei Europene, astăzi am onoarea de a prezenta acestei instituții starea Uniunii noastre Europene.....

....În discursul privind starea Uniunii, președintele Comisiei trebuie să prezinte un bilanț al situației actuale din Uniunea Europeană și să stabilească prioritățile pentru activitatea viitoare.
Alocuțiunea lansează totodată procesul interinstituțional care duce la un nou program de lucru al Comisiei Europene pentru anul următor.....


...Am afirmat acest lucru deoarece consider că, pentru a aborda provocările imense cu care se confruntă Europa în prezent pe plan intern și extern, nu avem altă alternativă în afara unei perspective foarte politice, a unei modalități cu un caracter politic accentuat, fără a pierde deloc din vedere consecințele politice ale deciziilor noastre.

Evenimentele recente au confirmat nevoia urgentă a unei astfel de abordări politice în Uniunea Europeană.

Nu este momentul să ne desfășurăm activitatea în mod obișnuit. 

Nu este momentul pentru a bifa liste sau a verifica dacă o anumită inițiativă sectorială a fost menționată în discursul privind starea Uniunii.

Nu este momentul pentru a număra de câte ori cuvintele „social”, „economic” sau „durabil” sunt folosite în discursul privind starea Uniunii.

Este, în schimb, momentul onestității.

Este momentul să vorbim cu franchețe despre chestiunile majore cu care se confruntă Uniunea Europeană. 

 Deoarece Uniunea noastră Europeană nu este într-o stare bună.

Europa nu este prezentă suficient în această Uniune.
Și Uniunea nu este prezentă suficient în această Uniune.

Trebuie să schimbăm această situație. Și trebuie să schimbăm această situație acum....

......


Trebuie să fim mai rapizi. 

Trebuie ca metoda noastră să aibă un caracter european mai pregnant. 

Și asta nu pentru că ne-am dori putere la nivel european, ci pentru că avem nevoie urgent de rezultate mai bune și mai rapide.

Avem nevoie de mai multă Europă în Uniunea noastră.

Avem nevoie de mai multă Uniune în Uniunea noastră.

Am crezut toată viața în Europa. Am motivele mele să o fac, iar multe dintre acestea știu și mă simt ușurat că nu au legătură cu generațiile de azi.

Când mi-am preluat mandatul, am afirmat că vreau să reclădesc punțile care începuseră să se erodeze.
 Unde solidaritatea începuse să dea semne de uzură. Acolo unde vechi demoni încercau să reapară.

Mai avem încă multe de făcut.

Dar când, peste generații, oamenii vor citi despre acest moment în cărțile de istorie a Europei, vreau să citească despre faptul că am fost uniți în compasiunea pe care am demonstrat-o și că am deschis ușa căminelor noastre celor ce au avut nevoie de protecție.

Vreau să citească despre faptul că ne-am unit forțele în ceea ce privește abordarea provocărilor globale, în protejarea valorilor noastre și în soluționarea conflictelor.

Că ne-am asigurat că pentru lăcomia speculanților financiari contribuabilii nu vor mai fi niciodată cei care vor trebui să plătească.

Și că, împreună, am asigurat creșterea și prosperitatea economiilor și întreprinderilor noastre, dar mai ales pentru copiii noștri.

Doresc să citească despre faptul că am construit o Uniune mai puternică decât a fost vreodată.
Că, împreună, am scris istoria europeană. O istorisire pe care nepoții noștri o vor relata cu mândrie

Text complet  rom eng 

Informații suplimentare

Principalele puncte ale discursului
Înregistrarea video a întregului discurs
Pagina de internet dedicată Discursului privind starea Uniunii 2015